Sari la conținut

Taxa RAR 2024 – Acte necesare si tarife RAR

  • de
taxa rar 2024

Registrul auto Roman – RAR se ocupa de acordarea omologarii nationale si verificarea autenticitatii vehiculelor. Inspectorii sunt responsabili sa verifice daca elementele automobilului sunt originale de la producator si sa efectueze verificarea tehnica ITP.

Cat costa taxa RAR in 2024 si ce acte sunt necesare pentru inspectia RAR in 2024. Inainte de analiza specifica si preturile pentru RAR in 2024 subliniem urmatorul fapt:

Începând cu 29 noiembrie 2024, la înstrăinarea unei mașini înmatriculate, înregistrate sau introduse pe piață în România, persoana care o vinde va trebui să transmită cumpărătorului, pentru mașina ce urmează să fie vândută, un certificat RAR Auto-Pass valabil.

Tarife taxa RAR 2024

In functie de capacitatea si greutatea autovehiculelor tariful sau taxa RAR se aplica dupa cum urmeaza:

  1. Pentru autoturismele din Uniunea Europeană, cu o greutate mai mică de 3,5 tonecostul taxei RAR este de 739 de lei.
  2. Pentru autoturismele din Uniunea Europeană, cu o greutate mai mare de 3,5 tonecostul taxei RAR este de 1094,4 de lei.
  3. Pentru autoturismele din afara Uniunii Europene, cu o greutate mai mare de 3,5 tonetaxa RAR este de 1643 de lei.
  4. Pentru autoturismele din UE încadrate ca autoutilitare cu greutatea mai mică sau egală cu 3,5 tone, taxa RAR ajunge la 739,9 lei.

RAR-ul poate fi diferit în funcție de zona unde faci verificarea tehnică, insa  pentru o remorca de 750 Kg taxa RAR este de aproximativ 591 de lei.

Acte RAR pentru prima înmatriculare

  • act de identitate solicitant;
  • cerere activitate RAR (cererea se va completa de către solicitant pe propria sa răspundere și va fi semnată în prezenţa angajatului RAR care efectuează activitatea);
  • documentul de înmatriculare din țara de origine.
  • certificatul de conformitate (CoC) emis de producătorul vehiculului (obligatoriu pentru vehiculele ale căror emisii poluante și CO2 au fost măsurate în conformitate cu procedura WLTP, de regulă vehicule fabricate după data de 31.08.2018)

Acte necesare pentru inmatriculare auto dupa obtinerea cartei de identitate RAR

– fisa inmatriculare completata cu datele proprietarului care are viza ANAF (in cazul in care si o alta persoana apare in certificatul de inmatriculare, se depune si fisa de inmatriculare completata cu datele acesteia);
– dovada platii contravalorii certificatului de inmatriculare;
– act de identitate solicitant (original si copie);
– copie contract RCA in termen de valabilitate;
– document care atesta dreptul de proprietate al solicitantului ;
– carte de identitate vehicul;
– certificat de autenticitate al vehiculului eliberat de RAR;
– dovada efectuarii Inspectiei Tehnice Periodice (ITP) care se obtine tot de la RAR – in termen de valabilitate;
– documente inmatriculare eliberate de autoritatile straine (original) si placutele cu numarul de inmatriculare
– dovada plata contravaloare.

Cat dureaza eliberarea certificatului de autenticitate?

Certificatul de autenticitate RAR se elibereaza pe loc. Documentul este valabil pentru o singura inmatriculare, dar nu mai mult de 60 de zile calendaristice de la data eliberarii sale.

Verificările necesare pentru redobândirea Certificatului de Înmatriculare reținut la controlul tehnic în trafic, eliberarea duplicatul și înlocuirea Cărții de identitate, vor necesita programare prealabilă.

Programare RAR online

Programarea la Registrul auto roman – RAR se poate face astfel:

  • Programări  la numărul de call-center 021/9672 
  • Online pe site-ul de programari RAR – spre website

La interogarea prin aplicaţia Istoric Vehicul, împreună cu informaţiile oferite gratuit de RAR (de exemplu valoarea indicată de odometru) se precizează şi faptul că pentru acel vehicul există disponibil un istoric de daune, care poate fi oferit contra cost.

Tariful pentru istoric vehicul este de 35 de lei şi se achită online.

Unde se plateste Taxa RAR 2024?

Taxa RAR se poate plati la banca CEC sau alte banci partenere precum si la posta Romana.

Totul despre certSign serviciul de relatii cu clientii in vederea obtinerii semnaturii electronice in conformitate cu noile prevederi legale – Contact certSign Bucuresti

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *